Rozhlasové a televizní vysílání: rozlišení teleschoppingu a vlastní propagace provozovatele
vysílání
Podle § 2 odst. 1 písm. n)
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování
rozhlasového a televizního vysílání, je reklamou i oznámení vysílané za účelem vlastní propagace
provozovatele vysílání určené k podpoře prodeje, respektive sledování jeho produktů. Oproti tomu dle
zákonné definice teleschoppingu (§ 2 odst. 1 písm. r) téhož zákona) se jím nerozumí přímá nabídka
zboží určená veřejnosti, kterou by učinil ve vysílání sám provozovatel vysílání, ale vždy jen
nabídka zboží jiných subjektů zařazená za úplatu. Provozovatel vysílání přímou nabídku svého zboží
nemusí činit, protože již samotným vysíláním pořadů na svých programech a jejich sledováním ze
strany diváků je kontrakt uzavřen.
(Podle rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 3. 12. 2009, čj. 10 Ca 240/2009 – 37)